Niejeden właściciel samochodu marzy o idealnie gładkim i lśniącym lakierze na swoim aucie. Już po kilku latach użytkowania na nowym samochodzie widać ślady rys, odprysków. Aby móc cieszyć się nienagannym wyglądem lakieru przez kilka lat warto zainwestować w polerowanie. O zaletach tej usługi i aktualnych cenach można przeczytać poniżej.
Na czym polega polerowanie lakieru
Polerowanie jest najbardziej istotnym etapem korekty lakieru samochodowego. Pierwsza faza polerki polega na usunięciu niedoskonałości , uszkodzeń (rysy, wyblaknięcia, hologramy) oraz widocznych śladów starzenia auta. Druga faza polerowania ma na celu nadać błysk lakierowi. Polerowanie lakieru rozpoczyna się od starcia uszkodzeń, przy wykorzystaniu past polerskich i gąbek. Często rysy można zetrzeć całkowicie z lakieru bezbarwnego (uzyskanie gładkiej powierzchni). Głębsze rysy ścierane są padami oraz pastami ściernymi. Polerowanie usuwa również wyblaknięcia i plamy (powodowane np. przez ptasie dochody). Każda praca wykonywana na lakierze musi być wykonana bardzo ostrożnie. Lakieru nie można przegrzać (praca polerką w jednym miejscu zbyt długo). Warstwy lakieru są cienkie, a więc należy uważać aby nie zetrzeć lakieru bezbarwnego. Gdy rysy są głębokie usunięcie ich może być niemożliwe, jednak dzięki polerowaniu mogą one stać się mniej widoczne (metoda zaokrąglania kantów).
Techniki polerowania lakieru
Zanim rozpocznie się polerowanie należy określić jakie uszkodzenia znajdują się na lakierze, które z nich można usunąć. W procesie polerowania najpopularniejszymi technikami są: technika zaokrąglania kantów (maskuje największe uszkodzenia, których nie da się usunąć bo znajdują się w głębokich warstwach lakieru; duże rysy nie są całkowicie spolerowane), technika punktu zenitu (pasta polerska rozprowadzana jest przy małych prędkościach polerki, przy dużych prędkościach pasta i pad polerski posiadają dużą siłę działania), technika jednostajnej pracy ścierniwa (pasty polerskie przez cały proces ścierają się w jednakowy sposób).
Polerka samochodu ceny
Inaczej zwana renowacja lakieru powoduje wzmocnienie blasku lakieru i świeżego wyglądu. Polerki mogą występować w kilku etapach. Za korektę jednoetapową zapłacimy około 500 – 700 złotych, za pełną (trzyetapową) ponad 1000 zł. Nałożenie powłoki ceramicznej na lakier kosztuje od tysiąca do 5 tysięcy złotych. Nałożenie wosku zaś kilkaset złotych. Ceny wahają się w zależności od studia jakie wybieramy, uszkodzeń lakieru na samochodzie i wielkości auta oraz rodzaju użytych preparatów. Można radzić sobie na własną rękę, polerując samochód samodzielnie, jednak nie uzyska się takiego efektu jaki powstaje dzięki pracy wykwalifikowanych lakierników (w studiach detailingowych).