Jak już przyjdzie paczka.

Zakupy przez Internet są bardzo popularne, ale nie każdy wie, że jeśli dostaniemy paczkę, należy ją otworzyć przy kurierze. Wiele firm oszukuje konsumenta dziwnym zapiskiem w zawieranej umowie, że jeśli nie otworzyliśmy paczki przy kurierze, nie sprawdziliśmy jej stanu ani kompletności przesyłki to nie mamy prawa do reklamacji. Oczywiście nie jest to prawda i firmy, które funkcjonują na takich zasadach działają wbrew prawu. Niby każdy to wie, ale nam, jako jednostce często ciężko wywalczyć swoje prawa.

 

Nawet osoba, którą nazywamy rzecznikiem praw konsumenta nie zawsze może nam pomóc, dlatego pamiętajmy, żeby zawsze otwierać paczkę w obecności kuriera. Jeśli osoba ta zaczyna marudzić, że się spieszy itp, nie słuchajmy jej! To ich obowiązek, robią to w godzinach swojej pracy. Za to dostają pensje. Przesyłka, która jest na pierwszy rzut oka zniszczona, czy chociażby jej opakowanie (szary papier, karton, czy taśma) uległy zniszczeniu możemy odmówić przyjęcia. Zostanie ona odesłana do sprzedawcy i staje się jego problemem. Zgodnie z prawem powinien wysłać nam jeszcze raz towar (oczywiście sprawny i w żaden sposób niezniszczony) w porządnym opakowaniu.